U naslovu ovog bloga postavili smo dva, naizgled, teška pitanja na koje je zapravo toliko jednostavno odgovoriti da ćemo to razjasniti odmah.
ZAŠTO SU NAM POTREBNI ADITIVI? U slučaju kada se dogodi kvar na nekoj od dizni našeg motora, ni jedan aditiv je neće spasiti. Kada nam se pokvari turbo punjač, takođe, ne postoji aditiv koji to može rešiti. Kada nam se zapuši hladnjak, korodira ili pukne...dalje već znate sami. Jedino rešenje u toj fazi jeste popravka, često i jako skupa. Interesantno je da se ljudi sete aditiva tek kada se pojave znakovi potencijalnog problema koji može da ih košta po nekoliko stotina eura, međutim, aditivi tome ne služe. Dakle, sada vam je već jasan odgovor na pitanje, a on glasi - PREVENTIVA.
Odgovor na drugo pitanje je još jednostavniji - ADITIVI SU POTREBNI - SVIMA!
ADITIVI ILI VITAMINI ZA AUTOMOBILE
Aditivi, ili funkcionalne tečnosti su supstance koje se periodično koriste u malim količinama u vozilima za njihovo preventivno održavanje, rešavanje manjih problema u radu i poboljšanju karakteristika vozila.
U svakodnevnoj eksploataciji vozila mogući su problemi nastali korišćenjem nekvalitetnih goriva, ulja ili rashladnih tečnosti i posledice koje nastaju su trenutnog ili trajnog karaktera i značajno mogu uticati na funkcionalnost sistema, troškove održavanja kao i samu eksploataciju vozila.
Iz tog razloga su tu aditivi da smanje trenje i habanje, uklone taloženje nečistoća i stvaranje istih kao i da smanje potrošnju tečnosti u vozilu, kao što su gorivo, ulje ili rashladna tečnost.
UNUTRAŠNJOST MOTORA SE MOŽE JEDNOSTAVNO OČISTITI
Pranje uljnih kanala
Posle određenog perioda eksploatacije preporučljivo je pranje uljnih kanala u unutrašnjosti agregata kako bi se zaštitio od korozije i uljnog taloga koji može prouzrokovati razne probleme kao što je oštećenje turbo punjača. Time ćemo takođe neutralizovati kiseline nastale nesagorelim gorivom, redukovati emisiju izduvnih gasova, osloboditi klipne prstenove i obezbediti maksimalno funkcionisanje podmazivanja što je svakako bitna stavka kod funkcionisanja svakog agregata.
Sredstvo za pranje koje preporučujemo je ČISTAČ ULJNOG PROSTORA U MOTORU.
Primenjiv je kako kod benzinskih, tako i kod dizel motora i pogodan je za sve vrste sintetičkih i mineralnih ulja. Pakovanje od 400ml biće dovoljno za zapremine kartera do 5L. Preporuka je da se sredstvo doda u motor, tamo gde sipate motorno ulje, dok je topao. Nakon sipanja upalite motor i ostavite da radi barem 10-15 minuta u mestu. Nakon toga, neophodno je da ispustite staro ulje, promenite uljni filter i sipate novo ulje. Jednostavno, brzo i pre svega efikasno ste oprali uljne kanale i delove motora u koje ulje dolazi i zasigurno produžili njegov vek trajanja.
KRENITE NA PUT BEZBRIŽNO
O rashladnom sistemu obično razmišljamo tek kada nastanu problemi, a dešavaju se baš kada ne treba - na dužim putovanjima. Logično, tom prilikom su rashladni sistemi pod najvećim opterećenjem i posledice neodržavanja se brzo manifestuju.
Neke od posledica su gubitak tečnosti koji uzrokuje povećanu radnu temperaturu i samim tim trenje, habanje i oštećenje površina.
Takođe, neodržavanje rashladnog sistema može dovesti do stvaranja i taloženja kamenca što dalje uzrokuje smanjeni protok i otežanu cirkulaciju rashladne tečnosti, nedovoljno hlađenje, oštećenje ostalih delova sistema kao što su pumpa ili termostat kao i povećano isparavanje ulja a samim tim i lošije podmazivanje.
Kao neke od čestih problema treba dodati i nečistoće u tečnosti nastale prodorom ulja u rashladni sistem kao i koroziju koja dovodi do začepljenja delova hladnjaka, njegovo oštećenje i curenja tečnosti.
Kako biste se zaštitili preventivno od svih navedenih problema mi preporučujemo ČISTAČ SISTEMA ZA HLAĐENJE MOTORA. Koristi se tako što kod već zagrejanog motora sipate sadržaj boce u posudu za rashladnu tečnost. Nakon toga upalite motor i ostavite ga da radi oko 30 minuta bez podizanja broja obrtaja. NAPOMENA: obavezno uključite na maksimum sistem grejanja kako bi unutrašnji-kabinski hladnjak bio očišćen.
VAŽNO! Nakon tih 30 minuta rada, ugasite motor i ispustite svu rashladnu tečnost kako bi sada rastvoreni talog i prljavština izašla iz rashladnog sistema. Nakon toga potrebno je da sipate toplu vodu u sistem i ponovo pustite da procirkuliše kroz sistem, ispustite je i nakon toga možete sipati odgovarajuću rashladnu tečnost, odzračiti sistem i proveriti nepropusnost. Bitno je da napomenemo da prilikom celog procesa nije neophodna demontaža termostata.
Takođe, ČISTAČ SISTEMA ZA HLAĐENJE MOTORA je kompatibilan sa svim vrstama antifriza, može se koristiti kod svih tipova motora koji poseduju sistem za hlađenje, kompatibilan je takođe sa svim materijalima koji čine rashladni sistem i uspešno otklanja koroziju, naslage, uljne nečistoće kao i kalcevitne naslage u rashladnom sistemu.
Poručite proizvode preko: