Wurth Grupa

NASTAVITE

GLOBALNI
LIDER

Wurth grupa je vodeće preduzeće na svetskom tržištu u oblasti direktnog plasmana profesionalne montažne opreme. Nastala je kao porodično preduzeće koje je 1945. godine osnovao Adolf Wurth u Nemačkoj.

Tokom narednih decenija, Wurth prerasta u grupaciju, koju danas čine preduzeća koja posluju pod matičnim brendom Wurth ali i pridružene firme koje rade u komplementarnim branšama. Zahvaljući inovativnim rešenjima u kreiranju visoko kvalitetnih proizvoda i superiornoj logistici, više od 3 ipo miliona klijenata širom sveta veruje Wurth Grupi.

0

preduzeća

Trenutno se u sastavu grupacije nalazi više od 400 kompanija

0

hiljada ljudi

Wurth zapošljava više od 76.000 ljudi, od čega je 33.000 stalno zaposlenih komercijalista. Sadašnje poslovno sedište nalazi se u Nemačkoj i Švajcarskoj.

0

Milijardi evra

U 2017. godini, Wurth Grupa je ostvarila promet od 12,7 milijardi evra. U prvih šest meseci 2018. godine ostvaren je promet od 6,8 milijardi evra.

Istorijat wurth grupe

1945.

Sa 20 godina iskustva u ovom poslu, Adolf Wurth 1945. godine uspostavlja veleprodajnu firmu u Kunzelsau, u Hohenlohe regiji (Južna Nemačka), gde započinje snabdevanje vijcima, navrtkama i zavrtnjima.

1952.

Zgrada u Bahnhofstraße u Kunzelsau postaje sedište kompanije.

1954.

Adolf Wurth, osnivač firme, umire u 45. godini života. Njegov devetnaestogodišnji sin Reinhold preuzima vođenje kompanije. Godišnji promet u to vreme bio je oko 80.000 evra.

1962.

Reinhold Wurth osniva prvo inostrano zavisno preduzeće u Holandiji - Wurth Nederland B.V. Potencira se internacionalizacija i kreiranje Wurth Grupe.

1969.

Prostorije na železničkoj stanici Kunzelsau dostižu limit svog kapaciteta 1969. godine. Kancelarije se sele u novu zgradu u Kunzelsau, u opštinskom okrugu Gaisbach.

1970.

Wurth otvara kompanije u Africi i Južnoj Americi.

1972.

Pribavljanjem slike „Cloud Reflection in the Marsh“ postavljen je kamen temeljac za Wurth umetničku zbirku koja danas obuhvata oko 18 hiljada umetničkih dela.

1975.

Wurth počinje sa kreiranjem svojih brendova. Prvi nastaje brend ZEBRA.

1982.

Nakon 5 godina testiranja, Wurth predstavlja ORSY® sistem (ORder and SYstem) polica. Pomoću ove prilagodljive Wurth police artikli se mogu smestiti na jasan način, uz maksimizaciju raspoloživog prostora.
Osnovana je kompanija u Australiji.

1987.

Osnovane su kompanije u Maleziji i Japanu, čime se zaokružuje prisustvo na svim kontinentima (osim Antarktika). Promet se udvostručuje tokom osamdesetih godina 20. veka.

1990.

Otvorena je prva filijala u novim nemačkim saveznim državama - u Drezdenu.
Moderan poslovni kompleks takođe poseduje umetnički muzej koji je otvoren za javnost.

1992.

Profesor Reinhold Würth se 1. januara 1994. godine penzioniše od operativnog upravljanja i preuzima ulogu šefa savetodavnog odbora Wurth Grupe.

1997.

U skladu s kontinuitetom uvođenja inovacija, Wurth Grupa predstavlja sistem onlajn kataloga (WÜKO), koji je do danas evoluirao u sveobuhvatnu internet prodavnicu.

2006.

Bettina Würth preuzima predsedavanje savetodavnom odboru Wurth Grupe od njenog oca 1. marta 2006. godine. Reinhold Würth postaje počasni predsednik savetodavnog odbora, kao i predsednik nadzornog odbora porodičnog trasta.

2009.

Wurth Grupa dobija nagradu za logistiku koju dodeljuje Nemačka logistička asocijacija (Bundesvereinigung Logistik, BVL), za svoj koncept modularnog sistema logistike koji može biti posebno prilagođen za individualne potrošače.

2014.

Wurth Grupa premašuje 10 milijardi evra prometa.

2017.

Ostvaren je rekordan godišnji promet od 12,7 milijardi evra.

WURTH GRUPA PRISUTNA JE
ŠIROM SVETA

prof. dr. h. c. mult.
Reinhold Würth

Uspešna preduzetnička priča

Izgradnja Wurth grupe je životno delo prof. dr. h. c. mult. Reinholda Würtha. Njegov otac Adolf je 1945. godine osnovao prvo preduzeće koncerna u gradu Kunzelsau. Nakon rane smrti oca, 1954. godine, Reinhold Würth, sadašnji predsednik nadzornog odbora fondacije Wurth Grupe, kao devetnaestogodišnjak, preuzima vođenje preduzeća. Počevši u posleratnoj Nemačkoj, Reinhold Würth je biznis sa dva zaposlena vremenom pretvorio u svetski trgovinski koncern.

NASTANAK
KORPORATIVNE KULTURE

Temelji za uspeh

Reinhold Würth je od samih početaka oblikovao korporativnu kulturu koja je zasnovana na vrednostima kao što su optimizam, dinamika, duboko poštovanje prema radnicima i njihovim postignućima, kao i spremnost da se ponudi najbolja moguća usluga kupcima. Sve to je u značajnoj meri doprinelo uspehu porodičnog preduzeća.

Betina Würth, ćerka Reinholda Würtha, kao predsednica Savetodavnog odbora Wurth Grupe nastavlja ovu tradiciju.

“BREND ČINI DALEKO VIŠE OD JEDNOG LOGOTIPA. BREND JE KAO LIČNOST KOJU PREKO IMENA PREPOZNAJEMO, PREKO JEZIKA UPOZNAJEMO I PREKO STILA I HARIZME DOŽIVLJAVAMO.”

- BETTINA WÜRTH, predsednica Savetodavnog odbora Wurth Grupe

1956-1973.

Ideja za Wurth logo potiče od Reinholda Würtha koji 1956. godine inspiraciju nalazi u vijku koji odlično simbolizuje ono što Wurth jeste.

1973-1983.

Logo čine cilindrična glava jednog vijka i poluobla glava drugog vijka postavljene jedna nasuprot druge sa imenom kompanije u sredini.

1983-2010.

Wurth logo predstavlja zajedničku težnu i želju svih zaposlenih, ne samo da se kupac zadovolji već i da se oduševi.

2010. - trenutno

Znak je u više navrata stilski modernizovan, a 2010. godine usvojen je oblik koji je i danas u upotrebi.

WURTH MUZEJI
I UMETNOST

Umetnost zauzima važno mesto u odnosu Wurtha prema zajednici. Kolekcija koju je započeo Reinhold Würth tokom šezdesetih godina prošlog veka, danas broji više od 18.000 dela. Čine je uglavnom slike, grafike i skulpture koje datiraju od kraja 19. veka do danas. Pored klasične moderne, koja se ogleda u delima Bekmana, Kirčnera, Munka i Pikasa, i skulpture zauzimaju važno mesto. Dela skulptora kao sto su Mur, Čild, Krejg i Džejkobson deo su rastuće kolekcije. Wurthova kolekcija dostupna je javnosti i nalazi se u mnogobrojnim muzejima širom Evrope.